La Taxonomia de Bloom, l'any 2000, va ser modificada per Lorin Anderson. Aquest, va veure que els substantius no expressaven una acció. És per això que, va decidir canviar-ho per verbs.
A l'assignatura de GTIC treballem les habilitats cognitives on crear es l'habilitat cognitiva superior.
La cognició es basa en 6 habilitats (de menys a més complexitat)
Els verbs llistats descriuen moltes de les activitats, accions i processos que es duen a terme dins l'aula. La problemàtica apareix quan s'aprecia que no tenen en compte els nous objectius, processos i accions, que degut a l'emergència de les TIC, han aparegut a l'escola. Degut a aquest dèficit, la taxonomia va ser revisada per passar a “digitalitzar-la”. Aquí neix la Taxonomia de Bloom Digital.
- Recordar: reconèixer, llistar, descriure, identificar, recuperar, anomenar, localitzar i trobar.
- Entendre: interpretar, resumir, inferir, parafrasejar, classificar, comparar, explicar i exemplificar.
- Aplicar: implementar, desenvolupar, utilitzar i executar
- Analitzar: organitzar, desconstruir, atribuir, trobar, estructurar i integrar.
- Avaluar: revisar, formular hipòtesis, criticar, experimentar, jutjar , detectar i provar.
- Crear: dissenyar, construir, planificar, produir, idear i elaborar
Els verbs llistats descriuen moltes de les activitats, accions i processos que es duen a terme dins l'aula. La problemàtica apareix quan s'aprecia que no tenen en compte els nous objectius, processos i accions, que degut a l'emergència de les TIC, han aparegut a l'escola. Degut a aquest dèficit, la taxonomia va ser revisada per passar a “digitalitzar-la”. Aquí neix la Taxonomia de Bloom Digital.
EXERCICI DIDÀCTIC
He realitzat una taula amb totes les habilitats cognitives i la classificació de les entrades del blog treballades durant tot el semestre al mòdul de GTIC.
Per a accedir-hi feu clic aquí.
Fonts d'informació: http://www.eduteka.org/TaxonomiaBloomCuadro.php3, http://gestioinformacioeducacio.blogspot.com.es/
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada