diumenge, 23 de novembre del 2014

IPAD'S A L'EDUCACIÓ

El divendres dia 14 de novembre de 2014, els alumnes de primer d'Educació Infantil de Blanquerna vam rebre una conferència sobre l'ús dels Ipad's a l'educació.
Aquesta conferència va ser realitzada per dos professors del col·legi Mare de Déu de la Mercè de Sant Feliu; la Marta i el Jordi.
La Marta Palet feia de representant de les metodologies que feien servir amb els Ipad's a Primària i el Jordi feia de representant de les metodologies que feien servir amb els Ipad's a Educació Infantil.
Es tracta d'una escola concertada que fa un temps va decidir endinssar-se en el projecte de digitalitzar les aules, després d'implantar ordinadors portàtils a les seves classes i, per últim, amb l'ajuda d'alguns professors de Blanquerna, hi han introduït els Ipad's a l'educació.
Per tal de poder fer front a la despesa que comporta haver de comprar totes les tablets que necessiten i les diverses aplicacions que no són gratuïtes, han acordat amb els pares una quota mensual. Un fet molt important perquè aquest projecte s'hagi pogut dur a terme.
La gran implicació per part de les famílies i per part dels mestres, qui en un principi es mostraven reacis a aquest projecte, ha fet que a través del joc i l'experimentació amb els Ipad's, hagi esdevingut avui en dia, un element clau en l'educació dels seus alumnes.
Els Ipad's formen part del seu dia a dia, ja sigui tant per passar llista com per poder-los ensenyar noves maneres d'aprendre als seus alumnes a través d'aquests.
Un conjunt de mestres van rebre una formació sobre els Ipad's que els va ajudar a familiaritzar-se amb ells i a poder ensenyar als seus alumnes com fer-los servir.
Actualment, els Ipads, els serveix com a agenda on guardar la programació setmanal, com a eina per traspassar tota la informació dels diversos alumnes entre tots els professors, com a instrument per a realitzar fotografies pel blog de l'escola, per passar llistes i per a ensenyar noves maneres d'aprendre als seus alumnes.
L'escola té 26 Ipad's per a ed. infantil i primària i 26 per a cicle mitjà i superior. Aquests van rotant i a través d'un calendari comú poden saber qui els està fent servir i qui no, per tal que els professors els puguin fer servir en algun moment que per horari no els pertoca.
Els Ipads es fan servir dues hores setmanals als racons, formats per grups de 2 a 4 nens. En concret el dels Ipad's és de 4 alumnes, així es poden ajudar entre ells i poden realitzar més fàcilment les activitats que, principalment, van destinades a realitzar exercicis de llengua i de matemàtiques.
Hi ha algunes aplicacions que són autocorrectives però n'hi ha d'altres que no, és per això la importància de l'ajuda entre companys.
Com que els Ipad's és una de les activitats del joc per racons, per tal de controlar que tots els nens passin per tots, tenen una llista instal·lada amb el nom de cadascú i al costat han de posar-hi un gomet quan el realitzin. 

Font: Apple



AVANTATGES D'AQUEST SISTEMA

L'activitat va més enllà de només fer un joc amb l'Ipad, ja que el professor demana informació als alumnes sobre com i què han fet en aquella activitat. D'aquesta manera poden veure amb quines coses té més facilitat o dificultat i quines han de potenciar o treballar més.
A més a més d'això, l'alumne també té l'oportunitat d'explicar-li al mestre com es sent i quina és la seva opinió respecte a aquella activitat que ha fet.
Un dels principals avantatges que té aquest sistema és que ajuda a l'autonomia dels nens i al desenvolupament del treball en equip.

APLICACIONS QUE FAN SERVIR
- Imotion: aplicació que serveix per crear un vídeo mitjançant fotografies.
- Mindomo: aplicació que serveix per a realitzar mapes conceptuals.
- Stratalògica: aplicació que serveix per veure les distàncies que hi ha entre dos llocs.
- Math: aplicació per a realitzar activitats matemàtiques. És de pagament i autocorrectiva
- ABC cursives: aplicació que serviex per a aprendre a escriure les lletres de l'abecedari.
- Tangram: és una aplicació gratuita que serveix per crear diverses formes a través d'un tangram.
- Hungry Fish: aplicació per a aprendre a sumar i restar.
- Sock puppets i Puppet pals: aplicacions que serveixen per crear una història mitjançant titelles, on l'alumne a través del micròfon de l'Ipad dòna veu als diversos personatges

REFLEXIÓ FINAL
Gràcies a la implantació de nou professorat a causa de la jubilació de molts dels docents del centre, s'ha pogut canviar la manera de veure el món de l'escola.
Venir a explicar-nos com funciona el seu projecte, els ha servit per veure de tota la feina que han hagut de fer, com ho han fet i on han arribat. Han vist que no ha estat un procés fàcil, ja que han necessitat moltes hores per a aprendre a fer-lo servir i buscar-li noves utilitats, però els ha ajudat a créixer com a mestres, ja que com a persones que són, els professors acostumen a buscar un lloc còmode, un lloc que no necessiti massa feina, com la rutina. Al fer aquest projecte han hagut de sortir d'aquesta rutina i els ha ajudat a veure noves maneres de fer que són tant o més útils que les actuals.
També pensen que sense l'ajuda de totes les famílies, de la bona acceptació que ha tingut el projecte per part d'aquests i dels docents del centre, això no hagués sigut possible.
Creuen que és un nou mètode que trenca amb la idea que el mestre ho sap tot, ja que els nens també ajuden al professor a aprendre.
Per tal de reflectir tot això i per tal que hi hagi més centres que implantin aquest sistema, han començat a escriure un llibre que està previst que surti el Maig de l'any que ve.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada