dilluns, 3 de novembre del 2014

LA POESIA

La classe destinada a la poesia va començar amb la pregunta: què entenem per poesia? Per a poder saber què era, primer vam haver d'escriure en un full què enteniem nosaltres per a poesia. Cadascú va escriure o dibuixar la seva opinió i després la vam llegir en públic davant de tothom.
La meva resposta va ser:
Per mi, la poesia és un sentiment, l’expressió del poeta que vol transmetre una idea, una opinió, una observació, una crítica de la realitat o del món de la fantasia i de la imaginació.


P.Valery "La poesia, aquell dubte prolongat entre la melodia i el sentit"

Un cop, vam escoltar a tots els companys i companyes què era per a ells la poesia, la professora ens va ensenyar un vídeo d'una nena de quatre anys recitant una poesia bastant llarga i amb molta facilitat. Això sí, la recitiva amb cantarella; un recurs que s'utilitza per a poder-la memoritzar millor.
A continuació, vam escoltar a l'actor Lluís Soler recitant el poema de La vaca cega, que ens va servir d'ajuda per a poder veure com es recitiva correctament un poema sense fer servir el recurs de la cantarella.
Després vam poder veure diversos vídeos que ens van ajudar a veure que hi ha tants poemes com maneres de recitar-los.
El primer vídeo va ser:

Un plat pla ple de poesia està: és un vídeo que ens ajuda a veure com introduir la poesia als nens d'una manera dinàmica i divertida. És un vídeo què agrada molt als més petits ja que les discussions entre si tenim 10 o 11 dits són molt divertides. 




La nina de l'Angelina de Roser ros: és un bon exemple a l'hora de veure com es recita poesia als infants d'una manera divertida, amb una gran gesticulació, sense prejudicis ni vergonya.



Josep Pedrals, i ja hi tornem a ser: en aquest vídeo podem veure que la poesia tambè pot ser cantada. També veiem que no té perquè ser monòtona sinó que la podem recitar amb diversos canvis de ritme per tal de cridar l'atenció dels oïents.




Després de veure tots aquests exemples, vam recitar el poema de la gallina xica, tica, mica, camacurta i ballarica. D'aquesta manera vam poder anar entrenant la nostra naturalitat, la nostra memòria per a recitar el poema a final de curs.



Una gallina xica, tica, mica, camacurta i ballarica.

Una gallina xica, tica, mica, camacurta i ballarica,
va tenir sis fills xics, tics, mics, camacurts i ballarics.
Si la gallina no hagués estat xica, tica, mica, camacurta i ballarica,
els seus fills no haurien estat xics, tics, mics, camacurts i ballarics.


Per acabar la classe, en vam posar per parelles i vam haver de triar un dels poemes que ens va donar la professora. 
Un cop triat, el vam recitar davant de tothom i vam poder veure els errors més comuns a l'hora de recitar. 
Això ens va servir per a millorar la nostra manera de recitar de cara a final del semestre que haurem de recitar-ne un soles i de memòria, intentant transmetre totes les paraules del poema mostrant la màxima naturalitat possible.

Fonts d'informació: apunts de la classe de COED, vídeos extrets de Youtube, imatge extreta de buscoimagenes

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada